Sinds een tijdje heb ik weer last van mijn ogen. ze voelen heel zwaar aan en ik knijp ze heel vaak hard dicht automatisch. lees verder...

Ik heb er een washandje op gedaan maar dat hielp ook niet. ook heb ik komkommertjes bevroren en erop gedaan. dat was wel iets te koud en na 2 sec moest ik ze er al weer af halen. wel helpt dat voor een uur ongeveer. maar daarna komt het weer terug. weet iemand wat ik heb. ik heb het de hele dag. het is niet zo dat ik het alleenmaar heb als ik opsta.

ik heb het ook bij alle 2 de ogen. eerst had ik het een jaar. en daarna is het weer overgegaan. maar nu naar een paarmaanden is het weer terug.

heeelp. ik word gek van mijn ogen.

Toegevoegd na 1 minuut:
en ze voelen vaak erg warm aan. kan ik er nog iets kouds opdoen behalve komkommer en een washandje?

Toegevoegd na 9 minuten:
ik heb het het hele jaar door zowel binnen als buiten. maar het wisselt wel af. de 1e keer duurt het een week de andere keer een jaar of maand.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
fremar
13 jaar geleden
oogarts?

Antwoorden (5)

Dat kan diverse oorzaken hebben. Misschien heb je hooikoorts ontwikkeld in de loop van de jaren.
Het kan ook liggen aan de droge lucht, veel zand en stof.
Probeer je ogen eens te spoelen met water, misschien geeft dat wat verlichting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je droge ogen. Dat heb ik ook.
Ik gebruik er al jaren 'kunsttranen' voor. Je kan ze zonder voorschrift kopen in de apotheek. Ze bestaan in druppels of gel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hooikoorts, droge ogen??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens naar de oogarts, als je dat nog niet gedaan hebt, of als het al lang geleden is
anneliez
13 jaar geleden
Misschien heb je iets aan het coldpack van Klinisport (te koop bij drogist/apotheek). Dit is een gelmasker met een zachte hoes die je in de vriezer kunt leggen en verkoelt zonder te irriteren. Is ook lekker bij hoofdpijn, blauwe plekken en zwellingen. Je kunt deze coldpack steeds opnieuw gebruiken.